Dag van vertrek - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Aad Hemert - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Aad Hemert - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Door: Adrian

Blijf op de hoogte en volg Aad

16 December 2015 | Verenigde Staten, Miami

Vanmorgen ging om 7:00 de wekker.
We hadden ontbijt mee van huis dus lekker op de kamer ontbeten.
Om 08:03 komt de shuttlebus ons ophalen, en brengt ons naar de vertrekhal.
Ingechecked en een lekkere starbuckskoffie genomen.
De vlucht naar Londen vertrekt om 11:45, en na iets langer dan een uur vliegen komen we aan in Londen.

Londen is niet onze favorite overstap, erg druk en we hebben maar anderhalf uur.
Maar we zijn net op tijd gelukkig.

Bij terminal 3 staat een enorme Airbus A380 op ons te wachten.
Het duurt even voor alle 550 mensen binnen zijn en we vertrekken met een uurtje vertraging richting Miami.

Dit grote vliegtuig met 2 verdiepingen is erg geruisloos en de BA service is prima.

We komen in Miami aan om 18:55.
Enorme drukte op Miami Airport. We lopen ongeveer 20 minuten voor we bij de paspoortcontrole aankomen. Daar aangekomen blijkt de techniek niet stil te staan. We kunnen electronisch door de paspoortcontrole. Het apparaat werkt heel simpel, paspoort scannen vingerafdrukken etc. Jolan en Roan zijn door maar dan blijkt mijn paspoort verlopen te zijn. Uw paspoort moet 6 maanden geldig zijn geeft het apparaat aan, en mijn paspoort is tot eind maart geldig. In alle drukte besluiten we gewoon op de oude manier in te checken. Transpirerend zie ik eruit als een cocainësmokkelaar bij de douane in Bankok. De douanier laat ons gelukkig alle 3 binnen. En we liggen blauw van de opgebouwde spanning.
Als we eindelijk aankomen bij de bagage band blijkt deze defect. Honderden koffers staan naast de band en er staat er 1 te schreeuwen BA 209!! Gelukkig hebben we ze snel te pakken. Dan in de volgende controle rij van 150 meter, die we moeiteloos doorstaan.
Aangekomen bij het Autoverhuurbedrijf Dollar zegt een dame dat we een jeepie uit kunnen zoeken, er staan er 50 in een dikke rij. Maar Mijn keuze valt op een rode mid-size Dodge die aan de zijkant staat. Als we er mee weg wil rijden blijkt bij de slagboomcontrole de ruitenwisser achter te zijn afgebroken.
You have to pick another car madame zegt hij tegen Jolan. Wij weer terug. Mijn vrouwtje zegt met een papendrechtse tongval maar met Rotterdamse pit, I want a free upgrade!! En voilá een fullsise Dodge met alles erop en eraan alles leer stuur en stoel verwarming 8 versnellingen automaat, schermpjes achterin etc.

Het is erg druk in Miami, en het is 40 min rijden naar ons hotel. Onderweg even een snack bij Wendy's en zo door naar ons hotel Tropical Rock in Ford Lauderdale.
Het is inmiddels 23:50 uur hier 05:50 uur in Nederland.
USA, het duurt even voor je binnen bent, maar ach het is het waard.
Enigzinds moe vallen we in slaap.